20 Ağustos 2009 Perşembe

Âzâlarına oruç tutturmak davranış eğitimi kazandırır
Oruç tutan çocuğunuza sadece aç kalmanın değil kötülüklerden de uzak durmanın gerektiğini anlatın. Kötü sözlerden ve davranışlardan uzak durmaya çalışmak, kırıcı konuşmamak, kalp kırmamak, kimseye zarar vermemek oruçlu insanın daha çok önem vermesi gereken özelliklerdir.

Mesela hiç kimse kendisinin arkasından konuşulmasını istemez., fakat buna dikkat edemeyenler çoktur. Çocuğa başka insanların arkasından konuşmanın da oruçlu insana hiç yakışmayan bir davranış olduğunu ayet-i kerime ve hadis-i şeriflerden örnekler vererek anlatmak gerekir. Oruçluyken bu hususlara dikkat eden kişi başka zamanlarda da bunu yapma alışkanlığını kazanmaya başlamış olur. Oruç bu anlamda bir davranış eğitimidir. Bizi iyiliklere doğru alıştırma yapma fırsatı sağlar.
NEFSİMİZİ AÇLIKLA TERBİYE EDELİM
Muhammed bin el-Haris -radıyallahu anh- der ki: Beş zümreye beş şeyi sordum, hepsi de aynı cevabı verdiler:
1. Hekimlere devaların en şifalısını sordum: “Açlıktır ve az yemektir,” dediler.
2. Hikmet ehline: “Allah’a ibadete en fazla yardımcı olan nedir?” diye sordum, “Açlıktır ve az yemektir” dediler.
3. Zahitlere, “Zühde en fazla kuvvet kazandıran nedir?” diye sual ettim. “Açlıktır ve az yemektir” dediler.
4. Alimlere, “İlim hıfzında en fazla yardımcı şey nedir?” diye sordum, “Açlıktır ve az yemektir” dediler.
5. Sultanlara, “Her vakit dikkatli bulunmanın çaresi ve en güzel, en lezzetli nimet nedir?” diye sual ettim, “Açlıktır ve az yemektir” dediler...


Bugün içimde farklı bir sevinç farklı bir heyecan var.İnşaAllah ramazanı şerifi hakkıyla ihya edebiliriz.Yarın yaz kursum bitiyor ama mukabelem inş. devam edecek.Tabi dayanabildiğim yere kadar:) artık nefes almada zorlanıyorum.30 haftalık oldu bebeğim.Oruç tutmayı çok istiyorum,dr'umla ayın 27 sinde görüşecez o zamana kadar tutmayı deneyeceğim inş.
Rabbim sen işlerimizi kolaylaştır,sana yakın olabilecek amelleri nasib eyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder